GameMaker:Studio Sprite Yüklemek

En son güncellendiği tarih: Oca 14


Dökümantasyonların bu bölümünde spriteları GameMaker: Studio sprite editörüyle nasıl oluşturacağınızı öğrenecesiniz.


Sprite'ler genellikle projenizin içindeki objelerin görsel temsilleridir. Dolayısıyla, bir sprite, istediğiniz herhangi bir çizim programıyla çizilen tek bir görüntüdür veya birbiri ardına oynatıldığında döngüsel bir animasyona benzeyen bir görüntü dizisidir. Örneğin, aşağıdaki 10 görüntü, paraşütle atlama sırasında kollarını sallayan bir karakter için hareketli bir grafik oluşturur.


Ve animasyon oyuna yerleştirildiğinde şöyle görünür:


Bu oldukça iyi görünüyor, değil mi? Oyun dünyanızdaki her obje için, sprite oluşturmanız gereklidir, düşmanlardan, güçlendirmelere, duvarlardan menülere kadar. Bir oyun yapmaya başladığınızda dışardan görüntüler yükleyebilirsiniz veya kendi görüntünüzü çizebilirsiniz. Güvendiğiniz Bir çizer ile projenizde bir araya gelebilirsiniz, veya opengameart.com gibi web sitelerinde çok sayıda faydalı sprite'a ulaşabilirsiniz.


Bir sprite oluşturmak için Kaynaklar menüsünden "Create Sprite" öğesini seçin veya araç çubuğundaki ilgili düğmeyi kullanın. Her ikisi de aşağıdaki pencerenin açılmasına neden olacaktır:


Muhtemelen görebileceğiniz gibi, pencerenin sol üst kısmında sprite adı için "name" bir alan bulunur. Tüm sprite'ların (ve diğer tüm kaynakların) kendilerine verilen bir isme sahip olmaları gerekir, böylece siz (ve GameMaker: Studio!) Onları kolayca tanımlayabilirsiniz, Her kaynağın benzersiz isime sahip olması gerektiğini unutmayın. Her sprite için tanımlayıcı bir ad vermek en iyisidir, böylece bir bakışta belirli bir kaynağın sprite veya objenin ya da başka bir şey olup olmadığını anlayabilirsiniz. Birçok kişi sprite isimlerinin başına "spr" harflerini ekleyerek oluşturur. Örneğin, yukarıdaki SkyDiver sprite'ı, spr_SkyDiver veya SkyDiver_spr olarak adlandırılabilir. Bir sprite (ve diğer herhangi bir kaynak) adında yalnızca harfler, rakamlar ve alt çizgi sembolünü (_) kullanabilirsiniz. Ve kaynak adı Bir harf ile başlamamalıdır.


Sprite yüklemek için "Load Sprite" düğmesine tıklayın. GameMaker: Studio'ya aktarmak istediğiniz sprite öğesini seçebileceğiniz özel bir dosya iletişim penceresi açılır:


Sol kısım, içinde dolaşıp seçmek istediğiniz görüntüyü seçebileceğiniz oldukça standart bir dosya seçicisidir. Sağ tarafta, seçtiğiniz sprite görüntüsünün bir önizlemesi ve boyutu hakkında bazı temel bilgiler bulunmaktadır. Burada ayrıca GameMaker: Studio'nun bir sprite'ı içe aktarırken yapmasını istediğiniz, opak yapmak (saydam parçaları kaldırmak), arka plan rengini kaldırmak (varsa) saydam yapmak veya Sprite kenarlarının düzgünleştirilip düzgünleştirilmeyeceğini ( bu da görünümünü büyük ölçüde iyileştirebilir.) ayarlayabilirsiniz. İhtiyacınız olan sprite'ı bulup istediğiniz şeffaflık seçeneklerini seçtikten sonra, görüntüyü GameMaker: Studio'ya yüklemek için Aç tuşuna basmanız yeterli olacaktır.

GameMaker: Studio'ya birçok farklı formatta grafik dosyası yüklenebilir. - JPG, BMP, PNG ve GIF en yaygın bitmap biçimleri olsa da, SWF vektör sprite ve JSON iskelet animasyon sprite'larını (Spine ile yapılan) içe aktarabilseniz de. Farklı bitmap dosyalarını yüklerken dikkat edilmesi gereken birkaç şey var:

  • Bir animasyonlu gif yüklediğinizde, animasyonun farklı görüntüleri otomatik olarak sprite alt görüntülerini oluşturur.

  • Dosya adı _stripXX ile bittiğinde, burada XX bir sayıdır, yan yana bir XX alt görüntü şeridi içerdiği düşünülür ve GameMaker: Studio bu şekilde içe aktarılır. Örneğin, ball_strip4.png adında bir resim dosyasının 4 alt resim içerdiği varsayılır ve yüklendiğinde bu şekilde bölünür.

  • Yukarıda belirtilen formata sahip olmayan formattaki içeriği GameMaker: Studio'ya yüklemek istiyorsanız. Sprite Editor Dosya Menüsünden yüklemelisiniz.

  • JPG görüntüleri desteklense de, bu dosya türünü kullanmaktan kaçınmak en iyisidir, çünkü kullanılan sıkıştırma nedeniyle, bu görüntüler genellikle PNG veya BMP'den daha düşük kalitededir.


Sprite yüklendikten sonra, ekranın sağında ilk alt resmin gösterildiği sprite özellikleri penceresine dönersiniz. Birden çok alt resim olduğunda, "Show" etiketli pencerenin yanında görünen ok düğmelerini kullanarak bunlar arasında geçiş yapabilirsiniz ve sprite üzerinde herhangi bir değişiklik yapmak istemezseniz, "Ok" butonuna basarak işlemleri kayıt edebilirsiniz.

GameMaker
       Türkiye
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Discord
GameMaker Turkey is not affiliated and associated with YoYo Games Ltd.
GameMaker, GameMaker Studio,  GML, GMS and YoYo Games names and logos are trademarks of YoYo Games Ltd.
Designed by Furkan Karabudak