GameMaker: Studio 1 Events (Olaylar)

bu bölümde eventların nasıl çalıştığı anlatılmaktadır.


Peki olaylar(Events) nedir? Temel olarak bunlar, oyun döngüsünde programladıklarınıza bağlı olarak olayların gerçekleştiği gizli anlardır. GameMaker: Studio'nun bu olayların döngüleri ile çalıştığını görüyorsunuz - bir odanın başladığı andan bittiği ana kadar her adımda çalışan bir oyun döngüsü vardır. bir dizi olay çalıştırılır. Objelerinize bu olaylara yanıt veren kod veya sürükle bırak eylemleri yerleştirmeyi seçebilirsiniz


. Olaylar ve eylemleri nasıl kullanacağımıza bakalım:

Örnek nesnemizde görebileceğiniz gibi, yanıt vermesi gereken birkaç olay listelenmiştir, ancak objeyi ilk kez oluşturduğunuzda bu liste boştur ve hangi olaylara ihtiyacınız olduğuna karar vermelisiniz. Nesneye event eklemek için, event listesinin altında bulunan Add Event(Olay Ekle) düğmesine basarsınız ve aşağıdaki pencere açılır:


Bu, bir nesnenin yanıt verebileceği tüm temel olayların listesidir, ancak bu olaylardan bazılarının davranışları daha iyi tanımlamak için alt olayları da vardır. Örneğin, bir Tuş Basma olayı(Key Press) eklerseniz, nesnenin hangi tuşa yanıt vermesi gerektiğini seçmenize izin veren alt olayları içeren başka bir pencere açılır. Olayınızı seçtikten sonra, Sürükle bırak eylemlerinizi veya kodunuzu olay listesinin sağındaki Eylemler(Actions) bölümüne ekleyebilirsiniz, bu da GameMaker: Studio'da olay tetiklendiğinde bu eylemlerin gerçekleştirilmesi gerektiğini söylediğiniz anlamına gelir. işte daha iyi anlamanız için bir örnek resim;

Listedeki eylemlerin sırasını sol fare düğmesini basılı tutarak ve ardından seçili Sürükle Bırak eylem simgesini sürükleyerek değiştirebilirsiniz. Sürüklerken <Alt> tuşunu basılı tutarsanız, eylemin bir kopyasını oluşturabileceğinizi unutmayın. Hatta farklı nesneler için eylem listeleri arasında sürükle ve bırak özelliğini de kullanabilirsiniz. Eylemleri düzenleyebilir, kesebilir, kopyalayabilir, yapıştırabilir ve hatta silebilirsiniz (silme işlemi <Del> tuşu kullanılarak da yapılabilir). <Shift> tuşunu veya <Ctrl> tuşunu basılı tutarak ve bir dizi işlem simgesini tıklayarak kesmek, kopyalamak veya silmek için birden fazla eylem seçebilirsiniz ve <Ctrl> <A> tuşlarına basmak tüm eylemleri seçecektir. Son olarak, farenizi bir eylemin üzerinde beklemede tuttuğunuzda, bir açılır pencerede eylemin daha uzun bir açıklaması verilir, böylece kullanmak zorunda kalmadan ne yaptığını görebilirsiniz.



Olaylar(Events) listesinin altında Sil ve Değiştir olmak üzere iki düğme daha vardır. Tahmin edebileceğiniz gibi, Sil düğmesi o anda seçili olayı ve bununla ilişkili tüm eylemleri nesneden kalıcı olarak kaldıracaktır (Kendilerine herhangi bir eylem atanmamış olaylar, formu kapattığınızda otomatik olarak silinecektir, böylece bunları manuel olarak silmenize gerek kalmaz. ). Değiştir düğmesi mevcut olayı başka bir event ile değiştirmek için kullanılabilir ve bu şekilde tüm ilişkili eylemleri yeni olaya aktarabilirsiniz (değiştirmeye çalıştığınız olay zaten tanımlanmışsa, hiçbir şey olmayacaktır). Bu eylemler aynı zamanda olaya sağ tıklayarak ve açılan açılır menüden uygun seçimi seçerek de gerçekleştirilebilir.



Bu şekilde, yalnızca daha fazla eylem veya daha fazla kod ekleyerek oyununuzdaki belirli olaylar tarafından tetiklenen davranışları inşa edebilirsiniz.




Event Order (Olayların gerçekleşme sırası)



Her adımda olayların gerçekleşeceği kesin sıranın açıkça ifade edilemeyeceği de unutulmamalıdır, çünkü bu, yazılım geliştikçe değişebilecek olan GameMaker: Studio'nun dahili işleyişine bağlıdır. Bununla birlikte, her zaman aynı sırada çalışan belirli olaylar vardır. Her zaman aynı şekilde gerçekleşecek olan ilk olaylar dizisi, bir odaya ilk girildiğinde meydana gelen olaylardır ve bunun için olayların sırası şöyledir:




Aşağıdaki bölümde mevcut olan bütün olayları göstermektedir:



Create Event


Destroy Event


Alarm Events


Step Events


Collision Event


Keyboard Events


Mouse Event


Other Events


Draw Events


Asynchronous Events



13 görüntüleme0 yorum

İlgili Yazılar

Hepsini Gör
GameMaker
       Türkiye
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Discord
GameMaker Turkey is not affiliated and associated with YoYo Games Ltd.
GameMaker, GameMaker Studio,  GML, GMS and YoYo Games names and logos are trademarks of YoYo Games Ltd.
Designed by Furkan Karabudak