Game Maker: Studio Sesler Ve Müzikler

En son güncellendiği tarih: Oca 14


Bu bölümde, oyununuza nasıl ses ekleyebileceğinizi gösterilmektedir.


Oyununuza bir ses eklemek için Kaynak menüsünü kullanın veya kaynak ağacında bulunan "Sounds" kısmına sağ tıklayın ve "Create Sound"u seçin, aksi takdirde araç çubuğundaki ilgili düğmeyi kullanabilirsiniz. Bunlardan herhangi biri aşağıdaki pencereyi açacaktır:


Bir ses yüklemek için, "Name" kısmının sağındaki Ses Yükle düğmesine basın. Yalnızca .wav ve .mp3 formatında dosyaları seçebileceğiniz bir seçici iletişim kutusu açılacaktır. Genel olarak, Wave dosyaları (* .wav), genellikle daha büyük dosyalar olsalar bile, çalmak için herhangi bir kod çözme işlemine gerek duymadıkları ve aniden oynayacakları için, kısa ses efektleri için kullanılır. MP3 (* .mp3) dosyaları fon müziği için kullanılmalıdır çünkü GameMaker: Studio bir seferde yalnızca bir müzik parçası çalmanıza izin veriyor. Bu dosyalar, bir wave ses dosyasının olacağından çok daha küçüktür, ancak oynatılmadan önce kodu çözülmeleri gerektiğinden, küçük bir CPU için ek yükü vardır, bu nedenle, o sırada çalınan tek bir MP3 dosyasının sınırı vardır (Birden fazla müzik parçası olabilir. Müziklerin arasında geçiş yaparak çalıştırabilirsiniz). Dosyanızı yükledikten sonra, oynat düğmesini kullanarak sesi döngü halinde dinleyebilirsiniz. Bu, pencerenin altındaki kaydırıcıyı kullanarak ses seviyesinde değişiklikler yapabilirsiniz ve ses üzerindeki etkisini her seferinde deneyebileceğiniz için ses editörü çok kulanışlıdır. Durdurma düğmesi ile, önizlemeyi istediğiniz zaman durdurabilirsiniz.


NOT: GameMaker'ın eski sürümlerinde MIDI formatını kullanmamız mümkündü ancak artık. GameMaker: Studio'da bu formatı kullanamıyoruz. Eski sürümlerden alınmış projeler programın çökmesine neden olabilir. Bu projeler test edilmeden önce kaldırılmalı veya değiştirilmelidir!

Ses penceresi ayrıca aşağıda açıklanan başka seçeneklere de sahiptir.



Ses grupları


Ses dosyanızı belirli bir Ses grubuna atayabilirsiniz. Global Game Settings Ses Grupları Sekmesinden oluşturulur ve daha kolay bellek yönetimi ve ses kontrolü için kullanılır. Bir ses dosyası bir gruba atandığında, bunları değiştirmek ve bunları bellekten yüklemek / kaldırmak için belirli ses grubu işlevlerini kullanabilirsiniz.

NOT: Ses grupları yalnızca normal ses sistemiyle çalışırken kullanılabilir.



Sıkıştırma


Dosya türleri için yukarıdaki kurallar Sıkıştırılmamış sesin varsayılan yapılandırması içindir. Ancak, kullanmak isterseniz Sıkıştırılmış ses seçeneğini belirleyebilirsiniz. Bunun yapacağı şey, tüm ses dosyalarınızı (* .wav veya * .mp3 olmalarına bakılmaksızın) tüm platformlar için Ogg Vorbis * .ogg formatındaki dosyalara sıkıştırılmaya zorlamaktır. Bu sesler diskte daha az yer kaplar, ancak oynatılmadan önce sıkıştırılması gerektiği için biraz CPU ek yükü olacaktır, bu nedenle yoğun CPU kullanan bir oyunda sıkıştırma kullanmak istiyorsanız buna dikkat etmelisiniz.



Ses Akışı


Sıkıştırılmış ses seçtiyseniz, Sesi akışlı veya akışsız olarak ayarlayabilirsiniz. Akışlı bir ses, sıkıştırılmamış ve gerçek zamanlı olarak çalınan, diskten akan bir ses olacaktır. Akış, tüm dosyadaki sıkıştırmayı azalttığından ideal bir seçenek olacaktır; oyunda duraklamaya neden olabilir. Basit ses efektleri için önerilmez.



Kalite ve Ses Yükseliği


Projenize bir * .ogg dosyası veya * .mp3 dosyası yüklerseniz, size bir "kalite" seçeneği sunulur. Bunu değiştirirseniz, kullanılan kodlamayı değiştirirsiniz ve bu nedenle sesin nihai kalitesini azaltabilir veya yükseltebilirsiniz. Kalite ne kadar yüksek olursa dosyanın boyutu da o kadar yüksek olacaktır ve düşük kaliteli bir ses dosyasında kaliteyi arttırmak mantıklı olmayacaktır çünkü kalite belirgin şekilde iyileşemeyecektir. Bunun yalnızca oyunu gereksiz yere şişireceğini unutmayın. Genelde çoğu oyun için, varsayılan değer kullanılabilir en iyi değerdir. Tüm dosya türleri için kalite çubuğunun yanında bulunan ses ayarlayıcısından maksimum ses seviyesini ayarlayabilirsiniz.



Hedef Seçenekler


Hedef Seçenekler(Target Options) paneli, oyununuz için dönüşüm oranlarını ayarladığınız yerdir. Bu ayarlar, sesin hedef platform için dışa aktarılmasını etkiler ve GameMaker: Studio ses dosyalarınızı otomatik olarak dönüştürür - dönüştürüldüğünde bu seslerin nihai kalitesini kontrol edebilirsiniz. Genel olarak, 16 bit, 44100kHz ve 192kbps varsayılan ayarlar tamamen yeterlidir, ancak ses efektlerinin (örneğin) daha düşük bir kaliteye veya daha yüksek bir kaliteye sahip olmasını ayarlayabilirsiniz. Ayrıca dönüşümün mono, stereo mu yoksa 3D mi olacağını da seçebilirsiniz. 3D ses efektleri oluşturmak için ses yayıcı işlevlerini kullanmayı planlıyorsanız, bunu belirtmelisiniz, aksi takdirde seslerin kullanılacağına bağlı olarak mono veya stereo seçeneğini seçin. NOT: Kalite ne kadar yüksek olursa, dosya o kadar büyük olur ve hangi bit hızının seçileceğine karar verirken bunu dikkate almalısınız.


21 görüntüleme0 yorum

İlgili Yazılar

Hepsini Gör
GameMaker
       Türkiye
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Discord
GameMaker Turkey is not affiliated and associated with YoYo Games Ltd.
GameMaker, GameMaker Studio,  GML, GMS and YoYo Games names and logos are trademarks of YoYo Games Ltd.
Designed by Furkan Karabudak