Game maker: Studio Oda Oluşturma

En son güncellendiği tarih: Oca 14


Odalar, oyunun oynandığı temel kaynaklardandır ve bu bölüm onları nasıl oluşturacağınızı ve onlara örneklerini nasıl ekleyeceğinizi gösterir.


GameMaker'da yaptığınız tüm oyunlar: Studio'nun çalıştırması için en az bir odaya ihtiyacı var (Birden fazla olabilir) ve bir oda sadece oyununuzu oluşturan nesnelerin örneklerini yerleştireceğiniz bir alandır. Kaynak ağacınızda ilk kez bir oda oluşturduğunuzda, oda özelliklerini düzenleyebileceğiniz bir pencere açılır:



Gördüğünüz gibi, oda editörü, oyununuz için nesneleri, Tiles(Fayansları) ve arka planları yerleştirebileceğiniz seçenekleri barındırır. odanın kendisinin görsel bir şekilde gösterilir ve kenarların çevresinde birkaç buton, sekme ve bilgi bulunur. Bu barlar odayı düzenlemenize yardımcı olur.



Araç Çubuğu

Formun en üstünde, oda editöründe farklı işlemlere atıfta bulunan çok sayıda buton vardır.

  • Confirm: Bu düğmeye tıklamak oda düzenleyicisini kapatır ve yaptığınız değişiklikleri kaydeder. Dikkat edin,kapat düğmesine tıkladığınızdaki gibi, bu durum sizi odanın değiştiğine dair uyarmayacağından, yaptığınız değişiklikleri doğrudan kaydedecektir. Bununla birlikte, GameMaker: Studio tercihlerine bağlı olarak, odanın dışına yerleştirilen örnekleri tutmak isteyip istemediğiniz sorulabilir.

  • Undo: Bu basit, tek seviyeli bir geri alma düğmesidir. Bir seviyede, yalnızca gerçekleştirilen son eylemin geri alınabileceğini unutmayın.

  • Instance Actions: Bu düğmeler, odadaki örneklerin (ve "Tiles" sekmesindeyseniz döşemeleri) belirli özelliklerini değiştirmenize olanak tanır, özellikle: tüm örnekleri odadan temizlemek, tüm örnekleri x ve / veya y boyunca belirli bir miktar kaydırmak odanın ekseni, örnekleri kilitleme (böylece hareket ettirilemez veya düzenlenemez) ve kilit açma özelliklerini barındırır.

  • Grid Snap: Bu değerler, örneklerin farklı bir ızgara çözünürlüğüne yapışmasını sağlamak için değiştirilebilir. 0 değeri yapışmayı kapatır.

  • Visualisation: Buna tıkladığınızda, örnekler, fayanslar, görünümler vb. Gibi birçok oda öğesinin görselleştirmesini açıp kapatabileceğiniz bir açılır menü açacaksınız. Burada, ızgara türünü değiştirebilirsiniz. normal kare ızgaradan bir elmas "izometrik" ızgaraya çevirebilirsiniz. Izgara simgesine tıklayarak ızgara kaplamasını etkinleştirebilir veya devre dışı bırakabilirsiniz.

  • Zoom Controls:Oda düzenleyicisinin ana görünümüdür, bu kontrolleri kullanarak veya fare tekerleğini kaydırarak daha fazla veya daha az ayrıntı göstermek için yakınlaştırıp uzaklaştırılabilirsiniz.

  • Instance Order and Shortcuts: Bu düğmelerin her ikisi de ayrı pencereler açacaktır; birincisi, size oda başlangıçlarında örneklerin yaratılma sırasını değiştirme seçeneği sunar (daha fazla bilgi için "Oda Ayarları" sayfasına bakın) ve ikincisi yapabileceğiniz mevcut klavye kısayollarını gösterir. Odaları düzenlerken kullanın.


MiniMap


Tahmin edebileceğiniz gibi, bu özellik bütün odanın minyatür bir temsilidir. harita üzerindeki geçerli alana tıklayıp sürükleyebilirsiniz; ana görünüm eşleşecek şekilde kaydırılır. Veya ana görünümün o konuma atlanması için minimapteki belli bölüme tıklayabilirsiniz.



Bilgi Çubuğu


Bir odanın içine fayans(Tiles) ve eşyalar(Object) yerleştirirken, genellikle bir bakışta onlar hakkında ekstra bilgiye ihtiyaç duyarsınız. Bunun için, fareyi objenin üzerinde getirerek, örneğin "obj_karakter" objesinin üzerine fareyi götürecek olursanız objenin adını bilgi çubuğunda görebilirsiniz.



Sekmeler


Soldaki alanda ayrı alt sayfalar açan altı sekme göreceksiniz, ancak bu bölümde yalnızca en önemli üç bölümden bahsedeceğiz: Settings sekmesi, Backgrounds sekmesi ve Objects sekmesi. Bu sekmeler hakkında daha fazla bilgiye aşağıdaki bölümlerden ulaşabilirsiniz:

  1. Settings

  2. Backgrounds

  3. Objects

Diğer sekmeler ve oda editöründe kullanabileceğiniz gelişmiş fonksiyonlar hakkında bilgi için, lütfen - Gelişmiş Kullanım: Oda Hakkında Ek Bilgi bölümüne bakın.

27 görüntüleme0 yorum

İlgili Yazılar

Hepsini Gör
GameMaker
       Türkiye
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Discord
GameMaker Turkey is not affiliated and associated with YoYo Games Ltd.
GameMaker, GameMaker Studio,  GML, GMS and YoYo Games names and logos are trademarks of YoYo Games Ltd.
Designed by Furkan Karabudak