Game maker: Studio Oda Objeleri

En son güncellendiği tarih: Oca 14


Bu bölümde, oda düzenleyicisindeki nesneler sekmesini açıklamaktayız.





Objeler sekmesi, bir objeyi seçebileceğiniz ve ardından bu objenin bir örneğini seçilen odaya yerleştirebileceğiniz yerdir.

Öncelikle, kaynak ağacınızdan hangi nesneyi eklemek istediğinize karar vermelisiniz Objeyi odaya eklemek için Sol üste görünen Nesne'ye tıklayarak veya Obje sprite'ın normal olarak gösterildiği büyük alana tıklayarak yapılabilir. Objede tanımlı sprite yoksa, bu kutu boş olacaktır, örnek bir kez odaya yerleştirildiğinde örneğin ızgaraya nasıl hizalanacağını belirten, x / y kökeni ile birlikte damalı bir arka planda gösterilecektir.







Instance properties (Örnek/Obje Özellikleri)

İstediğiniz nesneyi seçtikten sonra, artık herhangi bir yeri tıklatarak odanın içindeki örneklerini, örneğin ızgaraya yapışmış olarak (0'dan farklı ızgara aralık değerlerine sahipseniz) yerleştirebilirsiniz. Obje görüntüsünün altında, odaya yerleştirdiğiniz örnek için değiştirebileceğiniz bazı ek seçenekler vardır. Bunlar:


PositionX - odadaki konumu x ekseni boyunca ayarlayabilirsiniz (negatif değerlerin kabul edildiğini ve değerleri tanımlanan oda sınırının dışına ayarlanabileceğini unutmayın).


PositionY - odadaki konumu y ekseni boyunca ayarlayabilirsiniz (negatif değerlerin kabul edildiğini ve değerleri tanımlanan oda sınırının dışına ayarlanabileceğini unutmayın).


ScaleX - Objenin x eksen genişliğini ayarlayabilirsiniz. 1, varsayılan değerdir ve objeyi "yansıtmak" için negatif değerler de kullanabilirsiniz.


ScaleY - Objenin y eksen genişliğini ayarlayabilirsiniz. 1, varsayılan değerdir ve objeyi "yansıtmak" için negatif değerler de kullanabilirsiniz.


Rotation - Objeyi, x / y başlangıç noktası çevresinde verilen derece kadar döndürür. Bu değer için herhangi bir gerçek sayıyı kullanabilirsiniz.


Alpha - Objede 255'in varsayılan değerinin tamamen opak olduğu ve 0'ın tamamen saydam olduğunu unutmayın. Bu değeri 0 ile 255 arasında ayarlayabilirsiniz.


Colour - Bu seçenek, geçerli örnek sprite ile harmanlanacak rengi ayarlar. Beyaz, varsayılan renktir (bu, örneğin, karışım olmadan "olduğu gibi" çizileceği anlamına gelir)


Flip X - Bu butona tıklarsanız objeyi yatay eksende yansıtır(Ayna etkisi verir.)


Flip Y - Bu butona tıklarsanız objeyi yatay eksende yansıtır(Ayna etkisi verir.)

Bir objenin üzerine, oda düzenleyicisinde tıkladığınızda, objenin sınırlayıcı kutusunun köşelerinde "Boğum" adı verilen küçük kareler çıkacaktır. Bu boğumlara basılı tutarak ve fareyi sürükleyerek objenin ölçeğini değiştirebilirsiniz; bu değişiklikler yukarıda belirtilen alanların değerlerine yansıtılacaktır. Ayrıca, odaya yerleştirilmiş objeyi mouse ile tutup sürükleyebilirsiniz. veya yön tuşları ile değiştirip daha ince ayar yapabilirsiniz. Varsayılan yön tuşları hareket ettirme değeri 1 piksellik bir kaymadırç ancak bu davranışı aşağıdaki tuşları kullanarak değiştirebilirsiniz:


+ Yön Tuşları - Objeyi, 10 piksel yön tuşu yönünde hareket ettirir

+ Yön Tuşları- Objeyi, 5 piksel yön tuşu yönünde hareket ettirir.

+ + Yön Tuşları- Objeyi, yön tuşunun yönünde bir sonraki en yakın ızgaraya taşır.



Delete Underlying(Alttakileri Sil)

Objeleri odanın içine yerleştirirken, bir objeyi bir başkasının üzerine yerleştirirseniz, orijinal örnek yenisi ile çakışıcaktır. Genelde bu olmasını istediğiniz bir şeydir, fakat her zaman değil ve bu nedenle bu kutuyu işaretlerseniz üst üste obje konulmasına izin verilmeyecektir. (Üst üste veya birbirine temas halinde odaya konulduğu zaman. ilk konulan objeyi silecektir)



Kısayollar

Objeleri odaya yerleştirirken hayatınızı kolaylaştırmak için kullanılabilecek birkaç klavye kısayolu da vardır (hepsini oda editörünün üstündeki araç çubuğunda "soru işareti" simgesinden açabilirsiniz):

Odanın herhangi bir yerine farenin sol tuşuyla tıklamak, o anda seçili olan objenin bir örneğini yerleştirir ve bir örneğe tıklamak, onu odanın içinde hareket ettirmenize izin verir.


Objeyi yerleştirirken tuşuna basmak, ızgara yapışmasını önemsemez ve fare düğmesini bıraktığınız yere tam olarak yerleştirilir.


Odada birden fazla obje seçmek için mouse sol tuşuna basmadan önce tuşuna basarak seçerseniz tıkladığınız objelerin hepsini aynı anda seçecektir. Bu şekilde birden fazla örnek seçebilirsiniz.


Sol fare düğmesine basarken tuşuna basılması, önceden yerleştirilmiş olanların üstüne yeni bir örnek ekleyecektir.(CTRL tuşuna basmadan başka objelerin üzerine obje ekleyemezsiniz.)


Sol fare düğmesini tıklatırken tuşuna ve tuşunu aynı anda basılı tutmak, fareyi sürüklerken "fırça" gibi birden çok obje eklemenize olanak sağlar.

Sol fare tuşuyla tıklayıp sürüklerken tuşuna basmak (veya sadece orta fare tuşunu basılı tutmak) odanın içinde gezinmenizi sağlar.


Tek bir örneğe sağ tıkladığınızda daha fazla seçenek içeren özel bir menü açılır.

Bir örneği odadan kaldırmak için tuşuna basılı tutun ve örneğe sağ tıklayın.

Fare konumundaki tüm örnekleri kaldırmak için tuşunu basılı tutun ve silmek istediğiniz objelerin üzerinden fare sağ tuşa basılı tutarak geçin.


tuşuna basılı tutarak ve "C" klavye tuşuna basıldığında seçilen örnek veya örnekler kopyalanır.


tuşuna basıp "V" klavye tuşuna basmak, kopyalanmış örneği yapıştırmanızı sağlar.

Fare tekerleğini kullanmak, oda düzenleyicisini yakınlaştırmanıza ve uzaklaştırmanıza izin verir.


52 görüntüleme0 yorum

İlgili Yazılar

Hepsini Gör