Game maker: Studio Oda Ayarları

En son güncellendiği tarih: Oca 14


Her odada, ayarlar sekmesine tıklayarak değiştirebileceğiniz bir dizi ayar vardır.


Bu sekme, odanızın temel ayrıntılarını ayarladığınız yerdir ve yeni bir oda oluşturduğunuzda ilk düzenlemeniz gereken yer burası olmalıdır.



Name (Isim)


Odanızın "Adı", GameMaker: Studio'yu doğru kaynağa yönlendirmek için kullanabileceğiniz benzersiz tanımlayıcıdır. Bu ad, odanın iç kimliğini tuttuğu için kesinlikle benzersiz olmalıdır yoksa çarpışmalara neden olacaktır ve oyununuzda beklenmeyen hatalara meydana gelecektir. Bu adı Kodlama ve Sürükle Bırak kontrollerinde kullanacağınızı unutmayın.



Width and Height (Genişlik Ve Yükseklik)


Tahmin edebileceğiniz gibi, odanın bir boyuta sahip olması gerekir. Genişlik ve yükseklik için girdiğiniz değerler, piksel cinsinden tanımlanır. Burada dikkatli olun, "Bir uzay oyunu yapıyorum, hadi 100.000 x 100.000 piksel oda alalım" demek çok kolay! Fakat bu bir felaket olacaktır! GameMaker: Studio güçlüdür lakin sınırları vardır ve bu yüzden odalarla uğraşırken onları olabildiğince küçük tutmalısınız. Özellikle mobil cihazlar veya web için bir oyun yapıyorsanız oyununuzun optimizasyonu için daha iyi olacaktır.



Speed(Hız)


Oda hızı, GameMaker: Studio'nun çalışması gereken saniye başına adım sayısı olarak tanımlanır. Bu, Fps (saniye başına kare) ile aynı değildir. Oda hızı, GameMaker: Studio'nun oyunu çalıştırdığı gerçek hızdır. bu olay Fps'i dalgalandırabilir. Bir oyun için tipik oda hızları 30 veya 60'tır, ancak bazı insanlar onu 100 veya 120'ye biraz daha yükseğe ayarlamayı sever. Hangi oda hızının ideal olduğu konusunda birçok argüman vardır, gerçek cevap oyunun türüne bağlıdır. odanın büyüklüğü, örneklerin sayısı ve kodun ne kadar yoğun olduğu önemli bir etkendir. Örneğin, büyük bir odanız (1024 piksele yakın herhangi bir şey) ve 30 oda hızınız varsa, oyun baktığınız alan büyüdükçe "dalgalı" görünebilir. Odanın algılaması daha kolay olur ve oyun hızlanır, ancak oyun yoğunsa o zaman oda hızını 100'e ayarlamak, fps düşürür ve yapılan işlem miktarı nedeniyle oyunun "yavaşlamasına" neden olabilir. Bu nedenle, bu değere dikkat edin ve her zaman oyununuzun ihtiyacı olan ayaları yapın.



Persistent(Kalıcılık)


Normalde, bir odadan çıkıp aynı odaya döndüğünüzde, o oda ilk ayarlarına sıfırlanır. Bu çoğu oyun için genellikle iyidir, ancak bazı oyunlarda kötü bir durumdur, örneğin bir RPG veya herhangi bir doğrusal olmayan oyunda, odalar arasında gidip geldiğinizde, en son bıraktığınız şekilde olmalarını istersiniz. Kalıcılık(Persistent) kutusunu iaretlemek tam olarak bu işe yarar. Oda durumu hatırlanacaktır ve daha sonra geri döndüğünüzde, oda bıraktığınız şekilde olacaktır. Yalnızca oyun tekrar başladığında, başlangıç durumuna sıfırlanacaktır. Bunun bir istisnası olduğuna dikkat edin - belirli nesneleri kalıcı olarak işaretlerseniz, bu nesnenin örnekleri odada kalmayacak, bir sonraki odaya geçecektir.



Creation Code(Yaratılış Kodu)


Bu butona tıklarsanız bir kod editörü açacaksınız. Bu düzenleyici, odanın başında, tüm örneklerin Create(Oluşturma) olayından sonra, Room Start(Odanın Başlangıç) olayından önce çalıştırılacak işlevleri ve kodu girmenize olanak sağlar.



Instance Order(Obje Sıralaması)

Çok nadir durumlarda, oyunun diğerler objelerden önce bir obje yaratmasını isteyebilirsiniz, ancak örnekler arasındaki bağımlılıklar nedeniyle alarm kullanmak istemeyebilirsiniz. Bu durumda, Instance Order(Obje Sıralaması) penceresini açmak için bu düğmeyi kullanabilirsiniz. Burada, istediğiniz örnekleri(objeleri) seçebilir ve onları, Obje Sıralaması listesinde yukarı (veya aşağı) taşıyabilirsiniz, yani üstte olanlar ilk önce yaratılacaktır, altta olanlar ise sıralamaya göre sonra yaratılacaktır. Örnekleri(Objeleri) toplu şekilde seçmek için <SHIFT> tuşunu kullanabilirsiniz. Hareket düğmelerini tıklatarak birden fazla örneği(objeyi) listede yukarı veya aşağı taşıyabilirsiniz.

NOT: Örneğin bir objenin create olayı bir başka objenin create olayından önce çalışması gerekiyorsa. Bu objelerin okunma sıralamalarını değiştirebilirsiniz
24 görüntüleme2 yorum

İlgili Yazılar

Hepsini Gör
GameMaker
       Türkiye
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Discord
GameMaker Turkey is not affiliated and associated with YoYo Games Ltd.
GameMaker, GameMaker Studio,  GML, GMS and YoYo Games names and logos are trademarks of YoYo Games Ltd.
Designed by Furkan Karabudak