Game maker: Studio ArkaPlan Ayarları

En son güncellendiği tarih: Oca 14


Arkaplanlar

Sekme arka planları içinde odanın arka plan görüntülerini ayarlayabilirsiniz.








Bu sekme odanızın arka planını tanımlayabileceğiniz yerdir. Bir arka plan, tek bir renkten, bir görüntüden veya renkli ve saydam görüntülerin bir kombinasyonundan oluşabilir.


Aşağıdaki ayarları düzenlemenize olanak sağlar;










Draw Background colour (Arka plan Rengini Çizme)


Bu seçeneği işaretlediğinizde, GameMaker: Studio'ya odanızdaki her şeyin altına arka plan rengi çizmesini söylersiniz. Bu renk, aşağıdaki standart renk seçiciyi açacaktır arzu ettiğiniz rengi renk kutusuna tıklayarak seçilebilirsiniz:


Arka plan rengi, yalnızca tüm odayı kapsayan bir arka plan görüntüsü kullanmıyorsanız veya görüntü kısmen saydamsa, kullanışlıdır, aksi halde Arka plan rengini çiz etiketli kutunun işaretini kaldırmak en iyisidir. Dikkat! Arkaplan rengi olmayan ve arkaplan görüntüsü olmayan bir odanın olması, hedef platformların çoğunda, odanın içindeki tüm hareketli örnekler tarafından eserin arkada kalmasına neden olacaktır (bu ilginç sonuçlara neden olabilir!)



Background Number (Arka Plan Numarası)


Renk seçicinin altında, 0'dan 7'ye kadar numaralandırılmış sekiz adet arka plan listesini görebilirsiniz. Bunların hepsi bir oda için tanımlanabilir ve dilerseniz herhangi bir zamanda sekiz farklı arkaplan ayarına sahip olabilirsiniz. Birini seçtiğinizde, altındaki tüm seçenekler yalnızca bu seçenek için ayarlanacaktır ve bu şekilde sekiz seçeneğin özelliklerini bağımsız olarak tanımlayabilirsiniz.



Visible When Room Starts (Oda Başladığında Görünsün)


Bu, oda oluştuğunda arka planı değiştirir. Oyun başlarken yalnızca 8 arka plandan birinin görülebildiği bir oyun olur, ancak daha sonra başka birini görünür olarak ayarlayabilirsiniz. İki arka planı oda düzenleyicisine yerleştirirsiniz ve daha sonra bir komut ile arka planların aralarında geçiş yapabilirsiniz.



Foreground Image (Ön Plan Görüntüsü)


Bunu işaretleyip bir arkaplanı görüntüsü seçerseniz, seçtiğiniz arkaplanı görüntüsü Ön plan olacaktır; bu temelde, görüntünün, her şeyin arkasına oluşması yerine her şeyin önüne oluşması anlamına gelir.



Background Select (Arka Plan Seçimi)


Bu kutuya tıklarsanız, mevcut olan tüm arka plan kaynaklarının bir listesi sunulur ve seçili olan görüntü, arka plan görüntüsü olarak kullanılır.



Tile Horizontally And Vertically (Yatay ve Dikey Döşeme)


Bu seçenekleri seçerseniz, GameMaker: Studio'ya arka planı istediğiniz yöne sonsuza dek döşemesini ayarlamış oluyorsunuz.



Stretch (Uzatmak/Yaydırmak)


Bu seçenek, arkaplanı tüm odayı kaplayacak şekilde genişletir. Genellikle Odadan daha küçük arka planlar için kullanılır. Resmin orantısının korunmayacağına dikkat edin, bu nedenle bu seçeneği kullanırken bir miktar bozulma meydana gelebilir.



Horizontal And Vertical Speed (Yatay ve Dikey Hız)


Bu seçenekler, arka plan görüntüsünü oda içinde belirli bir hızda kaydırmaya ayarlamanızı sağlar. Yatay kaydırma için pozitif bir değerin sağa (sola negatif) ve dikey kaydırma için pozitif bir değerin aşağıya (pozitif) olduğu, pozitif veya negatif değerlere ayarlayabilirsiniz. Hız, adım başına piksel cinsinden hesaplanır, bu nedenle 5 yatay hız(Horizontal speed) için arka planı 5 piksel hızda sağa hareket ettirir ve hareket yanılsaması verir. Odanın gerçekten küçükken bile sınırsız görünmesini sağlamak için kayan bir arka plana sahip olabilirsiniz. Aşağıdan yukarıya yükselme oyunları için özellikle kullanışı olabilir. Genişletilmiş arka planlarda bu seçenekleri çirkin olabilir. Bu yüzden dikkatli olun.

21 görüntüleme0 yorum

İlgili Yazılar

Hepsini Gör
GameMaker
       Türkiye
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Discord
GameMaker Turkey is not affiliated and associated with YoYo Games Ltd.
GameMaker, GameMaker Studio,  GML, GMS and YoYo Games names and logos are trademarks of YoYo Games Ltd.
Designed by Furkan Karabudak