Game Maker: Studio 1 Fontlar

En son güncellendiği tarih: Şub 6


Bu bölüm fontlar ile ilgilidir.



Oyununuzda metin yazmak istediğinizde, bu metin standart bir Arial 12 punto yazı tipinde yazılır, ancak daha ilginç veya benzersiz görünen metinler oluşturmak için muhtemelen farklı yazı tipleri kullanmak isteyeceksiniz. Bu nedenle, bilgisayarınızda bulunan farklı yazı tiplerini kullanmak için GameMaker: Studio'da bir font kaynağı oluşturmanız gerekir. Her font kaynağı için, bilgisayarınızdan belirli bir yazı tipi türü belirlersiniz. Oyununuzda bir yazı tipi kaynağı oluşturmak için Kaynaklar menüsündeki Yazı Tipi(Create Font) Oluştur öğesini kullanın veya araç çubuğundaki ilgili düğmeyi kullanın. Aşağıda gördüğünüz pencere sizi karşılayacaktır.

Tüm kaynaklarda olduğu gibi, yazı tipi kaynağınıza benzersiz bir ad vermelisiniz, Daha sonra, soldaki "Yazı Tipi" açılır menüsünü kullanarak önizlemek için yazı tiplerini seçmeye başlamalısınız. Bu bölümün altında, boyut ve yazı tipinin kalın mı yoksa italik mi çizilmesi veya kenar yumuşatma uygulanmasının gerekip gerekmediği gibi diğer şeyleri ayarlayabilirsiniz ve ayrıca, farklı bir yazı tipi kullanan Yüksek Kaliteli yazı tiplerini kullanma seçeneğiniz de vardır. yazı tipi glifleri için görüntü oluşturma tekniği, daha iyi ve daha keskin bir görünüm sağlar. Bununla birlikte, bazı yazı tiplerinin daha iyi görünmeyebileceği ve hangisini tercih ettiğinizi görmek sağdaki pencerede oluşturduğunuz yazı tipinin bir örneği gözükecektir.

Sağdaki önizleme penceresi, önizlemede görünmeyen ancak oyununuzda yer alacak olan kenar yumuşatma dışında, belirttiğiniz boyut ve dönüşümlerle görünecekleri için seçtiğiniz farklı metin aralıklarını gösterecektir. Yazı tipi ölçeklemesinin (özellikle küçükten büyüğe) çizildiğinde yapaylıklar verebileceğini lütfen unutmayın. Ayrıca "Include In Asset Package" etiketli bir onay kutusu da vardır. Marketplace'a yüklemek veya bir uzantının parçası olarak dağıtmak için bir yazı tipi paketi oluşturuyorsanız, bu seçeneği işaretlemelisiniz, aksi takdirde temel yazı tipi dosyaları paket ile birlikte dağıtılır.

Uyarı!: Eklediğiniz fontların lisanslarına dikkat etmelisiniz.

Kullanabileceğiniz son bir seçenek, font kaynağınızı bir doku grubuna atama yeteneğidir. oyununuzun çalışma şeklini ve oyun oynanırken yapılması gereken doku değişimlerinin miktarını optimize etmek söz konusu olduğunda bu çok yararlı olabilir. doku grupları hakkında daha fazla bilgi için lütfen Gelişmiş Kullanım - Doku Sayfaları bölümüne bakın.

NOT: Lisans sorunları nedeniyle, GameMaker: Studio yazı tiplerini proje dosyasıyla birlikte saklamaz (oyun sonunda bittiğinde yazı tipi bir doku sayfasına dönüştürülür, bu nedenle bitmiş oyunlar metni tasarlandığı gibi çizer). Bu, * .gmx veya sıkıştırılmış bir * .gmz dosyasını paylaşmak istiyorsanız, kendi bilgisayarında yüklediğiniz yazı tiplerinin aynısına sahip olmayacağından, kendi kullandığınız yazı tipi kaynağını eklemeniz gerektiği anlamına gelir. Bunun tek istisnası, varlık paketleri(Include In Asset Package) seçeneği ile oluştururken meydana gelir (yukarıya bakın).


Font Range (Font Harf aralıkları)


Bir yazı tipi normal olarak 0 ile 255 arasında numaralandırılmış 256 karakterden oluşur, ancak genel olarak bunların yalnızca küçük bir bölümünü kullanırsınız. Bu nedenle GameMaker: Studio varsayılan olarak yazı tipinde yalnızca 32 ila 127 arasındaki karakterleri kullanır. Bununla birlikte, oyunlarınızı optimize etmeye yardımcı olmak için kullanılan karakter aralığını değiştirebilirsiniz,(Örneğin Türkçe karakterleri eklemek için Ç,G,İ,Ö,Ş gibi) Yalnızca belirli bir yazı tipindeki sayılara ihtiyacınız varsa, o zaman yalnızca sayıları seçin. Bunu yapmak için, önce mevcut aralığı temizlemek için Temizle düğmesini tıklamanız ve ardından yeni bir aralık eklemek için "+" düğmesini tıklamanız gerekir. Bu, aşağıdaki pencereyi açacaktır:

Bu pencerede, yazı tipiniz için standart bir aralık oluşturmanıza yardımcı olacak bazı düğmeler bulunur.

  • 32'den 127'ye kadar Normal aralık (Normal)

  • Tümü 0 ile 255 arasındadır (All)

  • Yalnızca 10 haneyi içeren Basamak aralığı (Digits)

  • Tüm büyük ve küçük harfleri içeren Harf Aralığı (Letters)


Karakter Aralığı giriş kutularına ayarlamak istediğiniz aralığın ilk ve son karakter dizinini yazarak diğer aralıklar da kullanılabilir (Aralıkta bir karakter yoksa, bir boşlukla değiştirilir). Bu düğmeler ve giriş kutuları dışında, özellikle yararlı olan iki seçeneğiniz daha var. Bu seçeneklerin ilki (From Code) seçeneğidir. Bu düğmeyi ve ardından Tamam'ı tıklarsanız, GameMaker: Studio oyun kodunuzu dizeler için otomatik olarak ayrıştırır ve ardından oyununuzdaki tüm metni kapsayacak şekilde farklı karakter aralıkları oluşturur. "" veya '' içinde olan tüm dizeleri aradığını ve bu nedenle karakter aralıklarında dosya adlarını da içerebileceğini unutmayın. Ancak, pencerenin altındaki "-" düğmesini kullanarak yazı tipi kaynağınızdaki tüm aralıkları kaldırabilir ve böylece bu istenmeyen karakterleri kaldırabilirsiniz. Bu seçeneklerin ikincisi (From File) seçeneğidir. ve yukarıda anlatılana benzer şekilde çalışır. Üzerine tıklarsanız, bir dosya sağlamanız istenir ve bu tamamlandığında Tamam'a tıklamanız gerekir. GameMaker: Studio daha sonra dosyayı ayrıştıracak ve içinde bulunan metin için karakter aralıkları oluşturacaktır.

Yazmak istediğiniz metnin gerektirdiği gliflere sahip olmayan bir yazı tipini oyununuza eklerseniz, unicode karakteri 9647 (▯), bu eksik glifleri ekranda işlerken değiştirmek için kullanılır. Yani yazı tipinizde örneğin ° sembolü yoksa, 90 ° yazmak yerine 90▯ yazacaktır.

12 görüntüleme0 yorum

İlgili Yazılar

Hepsini Gör