GameMaker'ın Geleceği ! YoYo Games ve Opera Ekibi ile Soru Cevap

Furkan Karabudak

7 Mar 2021 | 17:53

24 Şubat 2021'de sınırlı katılımcı ile gerçekleşen YoYo Games - Opera soru cevap görüşmesi ile, katılımcılar soru ve fikirlerini doğrudan iletme şansı buldu ve GameMaker'ın geleceği gün yüzüne çıktı.

Version 2.3.2, Yeni Yerelleştirmeler, Yeni Nesil Konsollar ve Yeni İşler



Version 2.3.2 şu anda beta olarak kullanıma açık ve tamamen performans ile ilgili. Sprite'lar için nine-slice desteğini sunarak kolay bir şekilde daha hoş görünümlü menü ekranları ve HUD'lar yapmanızı sağlar. Ayrıca yeni Animcurve Library (Animasyon Eğrisi Kütüphanesi) ile animasyonlarınıza hızlı ve kolay bir şekilde uygulayabileceğiniz önceden ayarlanmış eğrileri içerir. IDE'de birkaç bellek / performans hataları çözüldü, compile süreleri kısaltıldı, daha iyi oyun için performans ve stabilite için Garbage Collector güçlendirildi.




Daha fazla yerelleştirme geliyor. Rusça, Çince ve Brezilya Portekizcesi çok yakında IDE'ye geliyor. Dökümantasyon, tutorialler ve makaleler öncelikli olarak desteklenecek ve arttırılacak.




PlayStation®5 ve Xbox Series X | S desteği çok yakında GameMaker'a geliyor. GameMaker'ın yeni nesil konsol desteği şu anda kapalı beta aşamasında, ancak tam çıkışının Mart 2021 içerisinde olması bekleniyor. Yeni nesil konsollar veya Playstation®4 ve Xbox One için oyun geliştirmek isteyen geliştiricilerin, PlayStation, Xbox veya Ultimate lisanslarına sahip olması gerekir. Konsol lisansları hakkında daha fazla bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.




Son olarak, YoYoGames işe alım yapıyor ! Uygun pozisyonları görmek ve başvurmak için buraya tıklayın.







Inspector Penceresi


Topluluk uzun bir süredir daha fazla bilgi istiyordu, bu nedenle Inspector ile ilgili ufak bir sneak peek yayınlandı. Buraya tıklayarak göz atabilirsiniz.







Soru - Cevap



1- Birçok soru aslında özellik talebiydi. Öncelikle herkesin özellik taleplerini doğru bir şekilde göndermesi için "bize ulaş" formunu kullanmasını öneririm, böylece doğru şekilde incelenirler. Ancak şu anda tartışmak için birkaçını seçmek istedim. 1- HTML5 Desteği ve iyileştirmeleri   2- 3D Desteği   3- Eklentiler


  • 1- HTML5'i sürekli olarak güncelliyoruz. Bir hata bulursanız lütfen sorunu bildirin, biz de düzeltelim.

  • 2- Şimdilik odak noktamız 2D. Amacımız 2D Oyunlar için en iyi platform olmak

  • 3- İlk olarak, daha önce yapılması gereken motorun yeniden düzenlenme ve güçlendirilmesine odaklanıyoruz.





2- Yol haritası hakkında açıklama isteyen bir kaç soru vardı. Inspector'ı detaylandırdık ve iş akışı iyileştirmelerini listelendirdik. Paylaşabileceğimiz daha fazla ayrıntı var mı ? İnsanlar OpenTK'ın kaldırılması konusunda endişelenmeli mi ?


  • Yukarıda Inspector'ın ufak bir tanıtımını gösterdik. İş akışı tasarlanacak ve topluluğumuzdan gelen geri bildirimleri içerecektir. OpenTK işletim sistemi için bir arabirim sağladı ancak artık güncel değil, işletim sistemi entegrasyonlarını genişletip iyileştirebilmemiz ve IME ve DPI işlemlerini iyileştirebilmemiz için onu yenisiyle değiştiriyoruz. 





3- Spine 4.0 ve diğer uzantılar için güncellemeler geliyor mu ?


  • Evet, şu anda hala Beta versiyonunda olan Spine 4.0 için bir güncelleme yapmayı planlıyoruz ve Esoteric çalışmasını bitirdiğinde yayınlamayı planlıyoruz. Güncel olduklarından emin olmak için tüm uzantılarımızı ele almak istiyoruz. Şu anda bu uzantı güncellemeleri üzerinde çalışmak için işe alım yapıyoruz.





4- Daha fazla resmi çeviri / yerelleştirme geliyor mu ?


  • Evet, bir dizi yeni dili eklemeyi planlıyoruz, Rusça, Çince ve Brezilya Portekizcesi listede bir sonraki sırada ve yakında çıkacaktır. Daha yerelleştirilmiş içerik sağladığımız alanları da genişletmeye çalışacağız. Dökümantasyon, tutorialler ve makaleler öncelikli olarak desteklenecek ve arttırılacak.





5- GameMaker, yeni nesil konsol desteğine sahip olacak mı ?


  • Yukarıda bahsettiğimiz gibi. PlayStation®5 ve Xbox Series X | S konsollarını destekleyeceğimizi duyurmaktan çok mutluyuz.




6- Bizden ileriye dönük fiyatlandırma hakkında konuşmamızı isteyen birkaç talep aldık. Mevcut fiyatlandırma modelimiz ve ücretlerimiz sabit mi kalacak ?


  • İnsanların fiyatlandırma konusundaki endişelerini ve tercihlerini, geçmişte neyin işe yarayıp neyin yaramadığını anlıyoruz. Bu herkes için önemli bir konu olduğundan her zaman dinlemeye hazırız. Fiyatlandırmanın genel kuralı, insanların sizin ürününüze ve muadillerine bakarak ödemeye hazır oldukları kadar ücret alabilmenizdir. İş modelimizi her zaman değerlendiriyoruz, ancak bir karar verirken, bunu iş, müşteriler ve ileriye dönük stratejilere göre dengelememiz gerekiyor. Şu anda açıklayacağımız bir değişiklik yok.





7- Geliştiriciler, kendi kişisel gizlilikleri veya oyuncuların gizlilikleri konusunda endişelenmeli mi ?


  • Veri gizliliğini çok ciddiye alıyoruz ve veri gizliliği için altın standart olan GDPR'ye sıkı sıkıya bağlıyız. 2020'de bir hesap oluşturmak için gerekli kişisel verileri azalttığımızı ve kesinlikle gerekli olmayan tüm verileri sildiğimizi fark etmiş olabilirsiniz. Tuttuğumuz veriyi en aza indirgemek için aylık veri temizliği yapıyoruz. YoYo Games içinde çok az kişi kişisel verilere erişebilir. Oyuncu verilerini toplamıyoruz. GDPR öncesinde, analiz amacıyla GameMaker ile yapılan oyunlardan bazı toplu verileri topluyorduk, ancak sunucu kullanımdan kaldırıldı. Ve GameMaker'ın yeni sürümleri bu verileri toplamaz.





8- Müşterilerinize GMS2'de neler olduğu ve gelecek planları ile ilgili gelecekte daha açık ve şeffaf bir şekilde iletişim kuracak mısınız ?


  • Kullanıcılarımızla iletişim kurmamız, sahiplerimiz tarafından hiçbir zaman engellenmedi. Ancak bazen partnerlerle yaptığımız anlaşmalarla sınırlandırılıyoruz. Çoğunlukla kısıtlıyız çünkü açıklayacağımız şeyin, onu tarif ettiğimiz şekilde olacağından kesinlikle emin olana kadar duyuru yapmaktan kaçınıyoruz. İnsanlar duyurularımıza göre planlar yapıyor, bu nedenle güvenilir olmalarına ihtiyaç duyuyoruz, bu da fazla ileri gidemeyeceğimiz anlamına geliyor. İletişimin ilerlemesine yardımcı olmak için, bu etkinlik gibi daha fazla şey yürütmeyi umuyoruz.





9- YoYo Games daha fazla kaynak ve personel alımı yapacak mı ?


  • Evet, satın alımdan bu yana, efsanevi Gurpreet Matharoo'yu memnuniyetle karşılıyoruz ve YoYo Games'in Core Tech alanlarında kullanabileceği kaynakları, üretimi, daha fazla özelliği ve daha fazla istikrarı artırmak için genişletmeyi planlıyoruz. Yönetilmesi gereken bir çok servisimiz var, örneğin Marketplace gibi ve bize yeni projeler üzerinde çalışmamız için kaynak sağlıyor. Daha stabil ve geliştirilmiş çıkışlar ve son olarak eğitim, bu işin büyüyen bir parçası.





10- GameMaker kullanıcılarını Opera kullanmaya zorlayan herhangi bir entegrasyon görecek miyiz ?


  •  Açıkçası tam tersinin olması daha mümkün ! Opera kullanıcılarını GameMaker'a kaydolmaya zorlayacağız ! Şaka bir yana, Opera GX'de GameMaker ve GameMaker ile geliştirilmiş oyunlar hakkında çok daha fazla bilgi olacağını öngörüyoruz, ancak kimseyi istemediği bir şeyi yapmaya zorlamayız.





11- GameMaker Marketplace ve YoYo Games websitesini güncelleme planlarınız var mı ?


  • Evet, bunun gecikmiş olduğunun farkındayız. Şu anda tam bir revizyon için çalışıyoruz. Çok çalışmamız gerekecek ancak hedefimiz bu yıl bunu kullanıma sunmak. Yol haritasında yer almıyor çünkü bu bir web geliştirme görevi olarak kabul ediliyor.





12- v2.3'ün yeniliklerine daha fazla güncelleme geliyor mu ? Sequence'lar ve daha fazla GML geliştirmeleri ?


  • Sequence'lar GMS2'nin artık ayrılmaz bir parçasıdır ve eklenen tüm yeni özellikler onunla uyumlu olacak ve "Sequence'lanabilir" olmalarına izin verilecektir. Yeni özellikleri değerlendiriyoruz ancak Spine'ın yerini almayı düşünmüyoruz. Daha fazla GML geliştirmesi yolda.





13- GameMaker için paylaşabileceğiniz büyük gelecek planları var mı ?


  • GameMaker'ı her zaman güncelliyor ve değerlendiriyoruz ve bazı gelecek planları düşünüyoruz, ancak bu erken aşamada duyuracak bir şeyimiz yok.





14- Opera neden GameMaker'ı ve YoYo Games'i satın almakla ilgilendi ?


  • Opera'daki oyunlar konusunda gerçekten tutkuluyuz. YoYo Games ve GameMaker'ı oyun sektöründeki küresel hedeflerimizi tamamlamak için ideal bir satın alma olarak görüyoruz, Opera GX oyun tarayıcımızla birlikte işimizin bu alanını büyütmek istiyoruz ve GameMaker'ı her alanda desteklemek ve genişletmek için sabırsızlanıyoruz.







Extra Sorular



GMS'ye yönelik sıradaki spesifik kısa vadeli adımlar nelerdir ? Bunun için büyük planlar neler ? GM geliştiricileri olarak, gelecekten ne beklemeliyiz ? (kısa veya uzun vadede)






Sequence özelliği, Spine'a tercih edebilmemiz için yeterince genişletildi mi ? Tüm Spine özellikleri olmasa da, en azından iskelet animasyonları ?


  • Sequence'lar GMS2'nin artık ayrılmaz bir parçasıdır ve eklenen tüm yeni özellikler onunla uyumlu olacak ve "Sequence'lanabilir" olmalarına izin verilecektir. Yeni özellikleri değerlendiriyoruz ancak Spine'ın yerini almayı düşünmüyoruz.





Opera'nın web platformları geliştirme geçmişi göz önüne alındığında, Opera, oyun yayınlamak ve oynamak için uygun bir platform olan HTML5'i geliştirmek açısından neler sunacak ?


  • HTML5'i sürekli olarak güncelliyoruz. Bir hata bulursanız, lütfen sorunu bildirin, biz de düzeltelim.





Bize Inspector 1'in ne olduğu hakkında bir ipucu verebilir misiniz ?


  • Yukarıya bakın.





Genel olarak Shader'lar veya rendering ile ilgili kayda değer planlar var mı ? Gizli bir GLSL ES sürüm güncellemesi umuyoruz.


  • Evet, grafikleri yükseltme planlarımız var. Şu anda bir zaman vermiyoruz, ancak sizi haberdar edeceğiz.





Gelecekte IDE eklenti desteği hakkında herhangi bir sözünüz var mı ? Yıllar önce bahsedilmişti ancak henüz bir şey gelmedi.


  • Önce yeniden düzenleme ve güçlendirmeyi yapmamız gerek, eklenti izolasyonu listemizdeki büyük bir maddedir.





OpenTK'yı kaldırmak ne yapmamızı sağlayacak ?


  • Geliştirilmiş IME ve DPI desteği, işletim sistemi ile daha iyi arayüz oluşturma ve macOS için Metal'e güncelleme yapmamıza olanak sağladı.





GML'de mümkün olan ancak DnD'de kod yürütme blokları veya saf GML kullanmadan mümkün olmayan bir çok kayıp kod bloğu mevcut, bu ileriye dönük bir iyileştirme alanı olabilir mi ?


  • Eksik olduğunu düşündüğünüz blok türleri hakkında daha fazla görüşmek için lütfen bizimle iletişime geçin.





YYC Build yapısıyla Debugging'e (hata ayıklamaya) izin vermek mümkün olabilir mi ?


  • Bu iyi bir fikir ve bunu Windows ve diğer platformlar için dikkate alacağız, şu anda çeşitli platformlarda YYC buildlerinde hata ayıklayabilirsiniz, iOS, UWP ve konsol platformları, buildlenirken Xcode veya Visual Studio kullanmalarıyla akıllara gelir. Yine de kullanmak için teknik bilgi gerektirecek ve yalnızca uzman kullanıcılar için yararlı olacaktır.





GameMaker için bir REST API eklentisi olacak mı ? Playfab ve diğer yararlı servisler buna bağlı.


  • http_request, REST API'lerle etkileşim için gereken desteğin çoğunu zaten sağlıyor. Lütfen eksik bulduğunuz herhangi bir şey için özellik isteği gönderin.





Yazılar için BBCode ? GM'ye girdiğimde, bunun zaten motorda olduğunu varsaymıştım.


  • Biçimlendirilmiş yazı, göz önünde bulundurduğumuz bir konudur, ancak bitişik harflerle çoklu dil oluşturma desteği ve soldan sağa/sağdan sola desteği ile göründüğünden daha karmaşıktır. Şu anda bizim için yüksek bir önceliğe sahip değil, ancak gelecek rezervimizde mevcut.





Kullanımı sorunlu olan Version Kontrolü desteğini iyileştirmek için herhangi bir güncelleme olacak mı ?


  • Hataları bildirin ve sorunları çözelim. Kaynak kontrol desteğini yıl içinde güncelleyeceğiz, bu, yeniden düzenleme ve güçlendirme sürecimizin bir parçası. GitHub için gelen değişikliklerin farkındayız ve bunlar yürürlüğe girmeden önce güncelleme yapacağız.





Struct'lar harika, ancak onlarla ilgili büyük bir sorun, "." kullandıktan sonra otomatik tamamlamanın Struct değişkenlerini göstermemesi, ve bu rahatsız edici.


  • Yeniden düzenleme ve güçlendirme sürecimizin bir kısmı, Intellisense ve Syntax Highlighting'i değiştirerek mevcut yöntemden ziyade, Syntax ayrıştırma yoluyla yönlendirilmesidir, bunun bir kısmı, Intellisense ve otomatik tamamlamanın daha iyi bir sunuma sahip olmasını sağlayacaktır. Daha eksiksiz bir çözüm olarak type inference ve flow control (akış kontrolü) ile daha da gelişecektir. Yıl boyunca bunlar üzerine çalışacağız, ancak gelişmelerin yılın ilerleyen zamanlarına kadar görünür olmayacağını düşünüyorum.





GM artık FMOD gibi audio middleware tool'ları (ses ara yazılım araçlarını) desteklemeyi düşünüyor mu ?


  • Lisanslama konusu o kadar basit değil ve kullanıcıları belirli bir ses çözümü kullanmaya zorlayamayız, ancak eklenti desteğimizi (özel bir mühendis ile) iyileştirmeyi ve eklentilerin yapımını ve bakımını kolaylaştırmak için eklenti arayüzünün kendisini geliştirmeyi planlıyoruz (böylece diğerleri spesifik eklentileri daha kolay oluşturabilir.) Bu sayede, yalnızca ses ara yazılımları için değil, 3. parti library'ler için genel desteği iyileştirmeyi amaçlıyoruz.









GameMaker
       Türkiye
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Discord
GameMaker Turkey is not affiliated and associated with YoYo Games Ltd.
GameMaker, GameMaker Studio,  GML, GMS and YoYo Games names and logos are trademarks of YoYo Games Ltd.
Designed by Furkan Karabudak